Bijeenkomst over geldwerving en ledenadministratie (Kerkbalans Nieuwe Stijl)

30 augustus 2011

Op donderdag 6 oktober 2011 (19.30-21.30 uur) vindt in het dekenaal centrum van het dekenaat Het Markiezaat te Roosendaal een bijeenkomst plaats over geldwerving en de actie Kerkbalans Nieuwe Stijl. Op 23 augustus zijn de uitnodigingen hiervoor verzonden naar pastorale beroepskrachten en bestuurders van parochies, parochiekernen en dekenaten. Daarbij werden ook de bestellijsten verstuurd voor het materiaal voor Kerkbalans 2012.

Selecteren en segmenteren doelgroepen
Frans van den Hurk en Gerrit van Dieren van de afdeling financiën gaan samen in op de praktische kant van het selecteren en segmenteren van doelgroepen. “Kerkbalans nieuwe stijl vraagt om een doelgroepgerichte benadering,” vertelt Gerrit van Dieren. Hij denkt hierbij aan mensen die voor de eerstem aal in contact zijn gekomen met de parochie, bijvoorbeeld door een verhuizing of door de doop van hun kind.

Nieuw landelijk motto
“Voor 2012 hebben we landelijk een nieuw motto gekozen,” zegt Van Dieren. “We stellen de vraag: ‘Wat is de Kerk jou waard?’ Iedereen kan deze vraag vertalen naar zijn eigen situatie. Dit motto sluit aan bij de positieve waarde die veel mensen aan de Kerk hechten. Sommigen denken aan het kerkgebouw als een markant punt in hun woonwijk. Anderen hebben een positieve ervaring door een goed verzorgde doop- of huwelijksviering,” aldus Van Dieren. “Niet voor niets staat het bisdom stil bij de sacramenten in de week van de sacramenten die van maandag 26 september tot en met zondag 2 oktober 2011 plaatsvindt.”

Bestellen materialen Kerkbalans
Jaarlijks beginnen in deze periode de eerste voorbereidingen voor de actie Kerkbalans. De actie Kerkbalans 2012 vindt plaats van 15 januari t/m 29 januari 2012. Parochies kunnen nu de materialen voor de actie bestellen via de ontvangen formulieren. Voor meer informatie over de actie Kerkbalans: gvdieren@bisdombreda.nl.