24 Uur voor de Heer 2022: “Ik zal je rust geven”

11 maart 2022

Met de titel ‘Ik zal je rust geven’ vindt van vrijdag 25 maart op zaterdag 26 maart het initiatief ‘24 Uur voor de Heer’ plaats in het bisdom Breda. Hiermee geven parochies en congregaties in het bisdom Breda gehoor aan de oproep van paus Franciscus om op de vrijdag en zaterdag  voorafgaand aan de vierde zondag in de Veertigdagentijd de gelovigen aan te moedigen het sacrament van boete en verzoening te ontvangen in een context van eucharistische aanbidding.

De startviering zal plaatsvinden in de kapel van de H. Marie Adolphine in Ossendrecht. In de H. Trudokerk te Zundert wordt ‘24 Uur voor de Heer’ afgesloten. Het bisdom heeft een gebedskaartje samengesteld waarmee iedereen kan meebidden, ook als het niet mogelijk is om een kerk  in de buurt te bezoeken. Vanaf deze week worden de gebedskaarten en posters in het bisdom verspreid. Leden van de gebedskring van het bisdom ontvangen het gebedskaartje via de post.

Oproep
Op de website van het bisdom wordt op een fotopagina bijgehouden waar ‘24 Uur voor de Heer’ plaatsvindt. Deelnemende locaties kunnen foto’s insturen naar het bisdom. Sommige parochies zijn van plan dit moment te livestreamen.

Vicaris Paul Verbeek organiseert 24 Uur voor de Heer vanuit het bisdom. Hij is verheugd dat het aantal plaatsen dat meedoet groeit. In 2021 wisselden negen parochies elkaar af. Dit jaar doen maar liefst veertien verschillende plekken mee. Vicaris Verbeek: “In deze spannende tijden van oorlog en pandemie is het de Heer zelf die ons uitnodigt om ál onze gebeden, verlangens en zorgen bij Hem te brengen.”