Busreis naar de Wereldjongerendagen vanuit het bisdom Breda

25 november 2022

‘Alegria, sta op en ga!’ Dat is de titel van het gezamenlijk reisinitiatief van de vier bisdommen Breda, Roermond, Rotterdam en Utrecht. Zij organiseren een busreis naar de Wereldjongerendagen (WJD), die van 1 tot 6 augustus 2023 in Lissabon worden gehouden.

De aanmelding voor de reizen naar de Wereldjongerendagen 2023 in Lissabon is afgelopen week geopend. Aanmelden is mogelijk tot en met 31 mei 2023. Jongeren (16-30 jaar) hebben de keuze uit verschillende opties, zoals reizen met het eigen bisdom of een ‘backpackers-reis’ waarbij gereisd wordt op eigen gelegenheid.

Voortraject in het bisdom Breda
Op de pagina www.jongbisdombreda.nl/wjd wordt de laatste informatie over het voortraject in het bisdom Breda gepresenteerd. Zo wordt er op vrijdagavond 23 december een Kerstavond gehouden in Roosendaal waar informatie wordt gedeeld over de WJD. Eind januari zal er een zogenaamd WJD@home worden gehouden op Ameland.

Parochies: houd sponsoractiviteiten!
De reissom voor deelname is voor veel jongeren een behoorlijk bedrag. Ervaringen bij eerdere Wereldjongerendagen leren dat sponsoractiviteiten in parochies hier geweldig in kunnen ondersteunen. Sponsoracties zijn effectief. Er kunnen niet alleen mooie bedragen mee worden geworven, het zijn tevens erg geschikte activiteiten voor teambuilding.

Promotiemateriaal
Parochies in het bisdom Breda hebben flyers ontvangen om jongeren (16-30 jaar) persoonlijk uit te nodigen en posters om in en om de kerk aandacht te vragen voor de Wereldjongerendagen. Extra materiaal kan worden besteld via het contactformulier.

Speciaal aanbevolen wordt ook de downloadpagina op WJD.nl. Op deze pagina vind je allerlei handige en nuttige WJD-downloads voor Instagram en/of Facebook: animaties, visuals en story-achtergronden. Kant-en-klaar en direct inzetbaar op social media kanalen.

De Wereldjongerendagen (WJD) is de grootste jongerenbijeenkomst ter wereld en één van de grootste internationale evenementen van de katholieke kerk. Om de twee à drie jaar komen honderdduizenden – soms wel miljoenen – jongeren vanuit alle continenten bijeen, om het katholieke geloof te vieren.