KRO-NCRV Geloofsgesprek met Fredi Hagedoorn

2 augustus 2022

Op zondag 7 augustus wordt het Geloofsgesprek van KRO-NCRV uitgezonden op NPO 2. Aan het woord komt pastoraal werkster Fredi Hagedoorn. Programmamaker Leo Fijen sprak haar vlak voor de jaarlijkse Maria Ommegang in Bergen op Zoom.

Maria Ommegang
In het gesprek vertelt Fredi onder meer over de missionaire parochie, het geloof bij jongeren en jaarlijkse evenementen in de Lievevrouweparochie zoals de Maria Ommegang, waar zij de rol van Maria speelde die bij haar nicht Elisabeth op bezoek komt.

Op zondag 26 juni vond Maria Ommegang voor de 78e keer plaats. Ieder jaar worden er allerlei Bijbelse verhalen en gebeurtenissen uit het Oude en het Nieuwe Testament in uitgebeeld. De ommegang is een dankstoet ter ere van Maria en wordt jaarlijks uitgevoerd omdat Bergen op Zoom tijdens de Tweede Wereldoorlog groot oorlogsleed bespaard is gebleven.

Het Geloofsgesprek wordt op zondag 7 augustus 2022 om 9:45 uur uitgezonden op NPO2, voorafgaand aan de live uitgezonden eucharistieviering vanuit Bergen op Zoom.

Fredi Hagedoorn (rechts) als Maria die bij haar nicht Elisabeth op bezoek komt. Uitgebeeld tijdens de jaarlijkse Maria Ommegang in Bergen op Zoom. – Foto: Dick Vermaas