Esmee van Bragt te gast in het Geloofsgesprek van KRO-NCRV

6 maart 2023

Op zondag 5 maart was Esmee van Bragt te gast in het Geloofsgesprek van KRO-NCRV. In een openhartig gesprek met programmamaker Leo Fijen vertelt Esmee over hoe zij haar weg heeft gevonden in de katholieke kerk en hoe zij zich inzet voor haar parochie en de Wereldjongerendagen.

Esmee werd als kind vrijgelaten in de keuze om wel of niet naar de kerk te gaan. Voor haar begon het geloof meer te leven door een oom en tante die haar inspireerde. De vreugde die zij in de kerk vindt, wil zij ook graag doorgeven aan anderen. In de Lievevrouweparochie in Bergen op Zoom zet zij zich daarom in voor de Communiewerkgroep en de tienergroep. Dit jaar gaat ook haar aandacht uit naar de Wereldjongerendagen die in augustus dit jaar plaatsvinden in Lissabon.

Het Geloofsgesprek duurt 15 minuten en wordt elke zondagmorgen uitgezonden om 9:45 uur, vlak voor de live uitzending van de eucharistieviering om 10:00 uur.

Foto: screenshot KRO-NCRV