Leo Blom te gast in KRO-NCRV Geloofsgesprek

13 januari 2024

Op zondag 14 januari om 9:45 uur, zendt KRO-NCRV het Geloofsgesprek uit met Leo Blom, econoom van het bisdom Breda. In gesprek met Leo Fijen gaat hij onder meer in op Actie Kerkbalans die in de komende weken in de parochies centraal staat. Al 50 jaar is deze grootste geldwervingsactie van kerken in Nederland de kurk waar de kerk financieel op draait.

“Kerkbalans zorgt voor gemiddeld 70% van de inkomsten van de parochies,” vertelt Blom. “Het is financieel de grootste actieve bijdrage van mensen aan hun kerk.” Volgens Leo Blom vervullen kerken een heel belangrijke rol in de maatschappij. “Zij maken verbinding tussen mensen, groeperingen en allerlei lagen in de samenleving. En die rol hebben kerken nog steeds.”

Het KRO-NCRV Geloofsgesprek duurt 15 minuten en wordt uitgezonden om 9:45 uur, vlak voor de live uitzending van de eucharistieviering op NPO2 om 10:00 uur vanuit de OLV van Lourdeskerk te Bergen op Zoom. Na de uitzending is het gesprek terug te kijken via NPO-gemist.

Foto: screenshot KRO-NCRV