KRO-NCRV Geloofsgesprek over de Missionaire parochie

23 juni 2022

Op zondag 19 juni 2022 sprak programmamaker Leo Fijen in het Geloofsgesprek op NPO 2 met de Engelse Hannah Vaughan-Spruce en de Duitser Ferdinand von Degenfeld. Beiden zijn in hun vaderland betrokken bij Divine Renovation. Het Geloofsgesprek is opgenomen tijdens de conferentie van de Missionaire parochie die op 24 en 25 maart plaatsvond. Zij waren daar als sprekers aanwezig.

Beiden spreken enthousiast over de missionaire parochie en de vruchten van het werk van de heilige Geest in hun leven. Dat is hun kernboodschap: ‘Durf te vertrouwen op de Heilige Geest’. Het werk aan parochievernieuwing duurt lang en is soms moeizaam maar door de kracht van de heilige Geest kom je tot leven en dat straalt uit naar de mensen om je heen. Op die manier komen parochies tot leven en worden ze missionair.