Bisdom Breda organiseert busreis naar de Katholieke Jongerendag (KJD)

22 september 2023

Speciaal voor jongeren die in het bisdom Breda wonen, zal er op zaterdag 4 november 2023 een touringcar rijden om deelnemers op te halen en weer terug te brengen. De bus vertrekt vanuit Middelburg en rijdt langs Bergen op Zoom, Roosendaal, Breda en Oosterhout richting Veenendaal waar de jongerendag plaatsvindt.

Vanuit heel het land zijn deze dag jongeren tussen 16 en 30 jaar welkom in Congrescentrum De Grote Pekken in Veenendaal om hun geloof te beleven en andere jongeren te ontmoeten. “Met het thema ´Welkom thuis´ willen wij de katholieke jongeren laten ervaren dat de kerk in Nederland leeft! We mogen thuis zijn bij elkaar en bij de Vader, in gemeenschap leven en als jongeren onze plek binnen de Katholieke Kerk innemen”, aldus de organisatie.

Gereduceerd tarief

Tickets voor de Katholieke Jongerendag kosten 15 euro en de busreis kost normaal gesproken 24 euro per persoon. Jongeren die vanuit het bisdom Breda meereizen betalen slechts 15 euro voor vervoer én toegang.

Reisschema

• 9.15: Vertrek Middelburg, Sint-Petrus-en-Pauluskerk, Lombardstraat 3
  • 10.00: Bergen op Zoom, Gagelboslaan 162 (openbare parkeerplaats bij het CBR)
  • 10.23: Roosendaal, McDonalds, Takspui 2. A58, afslag 23
  • 11.00: Breda, Belgiëplein 6
  • 11.23: Oosterhout, carpoolplaats Oosterhout, Ekelstraat 2 Oosteind (A27, afslag 19)
  • 12.30: Aankomst, De Grote Pekken 11, 3901 JB Veenendaal

Aansluiten bij enthousiasme over de WJD

De Katholieke Jongerendag vindt drie maanden na de Wereldjongerendagen (WJD) plaats. Honderden Nederlandse jongeren reisden deze zomer daarvoor naar Lissabon. Veel jongeren deden in Lissabon inspiratie op en ztten stappen in geloof. De Katholieke Jongerendag wil aansluiten bij dit enthousiasme en de jongeren die niet naar de WJD gegaan zijn, daarin meenemen Het zal een dag worden van nieuwe ontmoetingen en weerziens.

Door een kerngroep wordt al hard gewerkt om de KJD voor te bereiden. De organisatie bestaat uit verschillende werkgroepen van jongeren uit de bisdommen, nieuwe bewegingen, congregaties, katholieke studentengroepen en jongeren uit migrantengroepen. Daarmee wordt de Katholieke Jongerendag een breed gedragen initiatief.

Busreis naar de KJD

Ga je meerdere personen opgeven, dan hier de naam van de contactpersoon.
Vanuit welke plaats kom jij / komen jullie?
Opstapplaats
Geef je meerdere personen op? Vul hier dan de voor- en achternamen in, inclusief leeftijd (op de eerste dag van de activiteit).
Bevestiging deelname(Vereist)
Deelname aan deze activiteit is niet kosteloos. Met het invullen van dit formulier ga je akkoord met betaling van € 15,00 per deelnemer. Dit kan worden overgemaakt op IBAN NL91 RABO 0158 7840 22, t.n.v. Bisdom Breda, o.v.v. Busreis KJD. De contactpersonen krijgen aansluitend nog bericht.