1.000 dagen bisschop Van den Hende: Interview Stadsradio Breda

18 augustus 2009

Stadsradio Breda heeft deze zomer uitgerekend dat bisschop Van den Hende op 21 augustus precies duizend dagen bisschop is. Daarom zendt de lokale omroep op woensdag 19 augustus een twee uur durend radio-interview uit met de bisschop.

Het interview is te beluisteren via radio en ook live via internet op woensdag 19 augustus tussen 19:00 en 21:00 uur via www.stadsradiobreda.nl. De uitzending zal nog enkele keren worden herhaald en kan over enige tijd ook worden beluisterd via de archieffunctie op de website van de stadsradio.

In de uitzending, waarvoor de bisschop ook de muziek aanreikte, spreekt de bisschop onder meer over het werk als parochiepriester en vicaris-generaal in het bisdom Groningen-Leeuwarden en het werk als bisschop van Breda. De bisschop beantwoordt vragen van luisteraars en ook de samenwerking van parochies in het kader van de diocesane beleidsnota In de duizend gezichten van Uw volk komt aan bod. Verder gaat de bisschop onder meer in op het nieuwe project van het bisdom ‘Het kerkgebouw: Huis van God’. In de uitzending worden daarnaast fragmenten van de roepingsite www.roeping.nu gepresenteerd evenals korte straatinterviews waarop de bisschop reageert.

Bisschop Van den Hende werd bisschop gewijd op 25 november 2006.