Jeugd en Jongeren

Altijd wat te doen!

Heb jij wel eens het gevoel dat je de enige tiener of jongere bent bij jou in de kerk? Kom dan een keer kijken bij een tiener- of jongerengroep! Hier kun je samen met leeftijdsgenoten ontdekken wat er voor jou te doen is! Daarvoor hoef je echt geen supergelovige te zijn. Je bent vrij om te ontdekken wat het katholieke geloof voor jou kan betekenen.

Tiener- en jongerengroepen zijn dé plek om stil te staan bij de grote vragen in het leven. Is er een God? Hoe kan ik hem ervaren? Wat zou Gods plan zijn voor mijn leven? In het bisdom Breda zijn er verschillende plekken waar je maandelijks of vaker kunt samenkomen. In alle veiligheid en wederzijds respect. Ontdek op deze kaart wat er bij jou in de buurt wordt georganiseerd.

Young professionals/jongwerkenden

Oosterhout

Groep gelovige ‘young professionals’/jongwerkenden (20-38 jaar) die maandelijks samenkomen om met elkaar in gesprek te gaan over het katholieke geloof, kerkelijke en maatschappelijke thema’s. We zijn een gevarieerde groep van zoekend tot actief gelovig, vrouw/man, cultureel divers; kortom een  vertegenwoordiging van onze wereldkerk.

• Wanneer: Iedere 4e donderdagavond van de maand van 20:00 tot 22:00.
  • Waar: In de pastorie van de Catharinaparochie, Markt 17, Oosterhout.
  • Wat doen we: We bereiden als young professionals/jongwerkenden zelf de avonden voor aan de hand van een thema en voeren hierover een  geloofsgesprek. Enkele voorbeelden van thema’s: Wie is Jezus voor jou? Gastvrijheid in de kerk, zonde en vergeving, heiligen, de Heilige Geest, de Kerk en LHBTIQ+, de toekomst van de (lokale) kerk, de Werken van Barmhartigheid.
  • Waarom: Inspiratie, herkenning en bemoediging, samen leren, leren van elkaar, verdieping, samen een geloofsgemeenschap vormen en ook: kletsen en lol maken!
  • Meedoen? Je kunt je aanmelden om een keer te komen kijken door een mailtje te sturen naar info@catharina-parochie.nl Je bent van harte welkom!

Geloofsverdieping voor jongeren

Middelburg

Elke woensdag van 17:30 u. tot 18:30 uur komen jongeren samen in de pastorie aan de Lombardstraat 1 in Middelburg om de lezing uit het Evangelie van aanstaande zondag te lezen. We doen dat op een biddende manier, waarbij we het stuk afwisselend drie keer hardop lezen, er zelf op reflecteren en onze reflectie vervolgens delen. Aan het einde hebben we het over hoe we dit kunnen toepassen in ons dagelijks leven. We nemen dus altijd mee naar huis wat we geleerd hebben.

Hoewel er tot nu toe vooral jongeren/studenten komen is iedereen welkom!  Het is wel belangrijk om te weten dat de voertaal Engels is. In principe hoef je niks mee te nemen, maar een (Engelstalige) bijbel is wel handig. Afhankelijk van wie er kan, zijn er meestal drie tot zes deelnemers. Lijkt het je leuk om een keer mee te doen, of wil je meer weten, stuur dan een mailtje naar: welkom@rkwalcheren.nl

Jongeren zijn niet de toekomst van de kerk, maar de kerk van vandaag.