Zesdelige podcast over Missionaire parochie: een overzicht

17 juni 2022

Wat is een missionaire parochie? Aan de hand van vijf inhoudelijke punten gaat Katholiekleven in gesprek met mensen die vertellen over waar het om gaat in de missionaire parochie. Voor en na de conferentie die in maart plaatsvond, publiceerde Katholiekleven de podcasts om parochies op weg te helpen. Het laatste deel werd deze week gepubliceerd.

Gebed en parochievernieuwing
In deze laatste aflevering vertelt zuster Mary Amata over gebed en parochievernieuwing. Zuster Amata behoort tot de Dominicanessen van St. Cecilia, uit Sittard. Ze komt uit Amerika. Ze trad in toen ze 24 was, in 2000. “Door mijn ervaring met God in het gebed en vooral door eucharistische aanbidding heb ik Gods liefde ontdekt en ontdekt dat Hij een plan voor mijn leven heeft”, zegt ze over haar eigen ervaring met gebed.

Leerproces
In de eerdere afleveringen zijn achtereenvolgens Ben Hartmann, Annemiek Buijs, Hadewych Klaassen, pater Ignatius Maria, Tom Koot en pastoor Dick van Klaveren te gast. Zij vertellen over hun leerproces waarin lang niet alles meteen goed gaat. Daarom gaat deze podcast ook over geloven in de missionaire parochie. De serie is een initiatief van het Centrum voor Parochiespiritualiteit (CPS) en Katholiekleven.nl in samenspraak met de Missionaire parochie.

Een podcast is een audio-uitzending waarbij het geluidsbestand op aanvraag wordt aangeboden via een podcast-app. Podcasts zoals die van Katholiekleven.nl zijn gemakkelijk te vinden via de zoekfunctie van de app. Als luisteraar kun je je abonneren, zodat je een melding krijgt wanneer er een nieuwe aflevering beschikbaar is. Podcasts van Katholiekleven.nl zijn ook rechtstreeks af te spelen via de website van Katholiekleven.nl.

katholiekleven.nl · De Missionaire Parochie Podcast