Webinar: Missionair begroten

15 september 2023

Wat komt er financieel kijken bij een missionaire parochie? Hoe zorg je ervoor dat de begroting de missionaire mindset en activiteiten mogelijk maakt en niet belemmert? En hoe zorg je tegelijkertijd dat de parochie financieel gezond blijft? Deze vragen komen uitgebreid aan bod tijdens het webinar ‘Missionair begroten’ op woensdag 11 oktober 2023, georganiseerd door de Missionaire Parochie.

Tijdens dit webinar gaat Dennis Peters (Pers & Communicatie van Kerk in Nood) in gesprek met pastoor Jochem van Velthoven en Marco Veer over het waarom en hoe van missionair begroten. Van Velthoven is pastoor van de Catharinaparochie in Oosterhout e.o. en was accountant voordat hij priester werd. Veer is penningmeester van de Elisabethparochie in Terneuzen e.o. en heeft jarenlange ervaring als belasting- en bedrijfsadviseur.

Op veel plekken in Nederland zetten parochies stappen op weg naar een missionaire parochie. Veel mensen herontdekken hierbij de oorspronkelijke opdracht, die elke gedoopte van Jezus ontvangt, om de Blijde Boodschap te verkondigen aan wie Hem nog niet kennen. Alle parochianen dragen hier actief toe bij, elk volgens de eigen roeping, gaven en charisma’s. Stappen zetten op weg naar een missionaire parochie, betekent ook stappen zetten en keuzes maken in de begroting van de parochie.

• Datum: woensdagavond 11 oktober 2023
  • Tijd: 20:00 – 21:00 uur
  • Voor wie: Iedereen is welkom, maar het webinar wordt speciaal aanbevolen voor penningmeesters van parochiebesturen.
  • Kosten en aanmelding: Deelname (via Zoom) is gratis. Aanmelding kan via deze pagina.