Conferentie Missionaire Parochie 2024: Aanmelding geopend!

23 oktober 2023

Na twee succesvolle edities wordt op 6 april 2024 in Veenendaal de derde conferentie Missionaire Parochie georganiseerd. Het thema van dit jaar is “Volg Mij” – verwijzend naar de uitnodiging van Jezus Christus die 2000 jaar geleden klonk en die ook vandaag nog actueel is. De organisatie ziet uit naar een dag van ontmoeting, die parochies in het land bemoedigt en inspireert op hun weg om uitnodigende en missionaire gemeenschappen te worden.

Programma

De dag zal worden geopend met een Eucharistieviering, waarin kardinaal W. Eijk hoofdcelebrant zal zijn. In het vervolg van het ochtendprogramma zullen Arnoud Drop (directeur Alpha Nederland) en Mirjam Spruit (stafmedewerkster Centrum voor Parochiespiritualiteit) dieper ingaan op het thema “Volg Mij” en de betekenis daarvan in deze tijd.
In de middag leidt Hadewijch Klaassen (consultant sociale verandering en lid van het leiderschapsteam in de Titus Brandsma parochie in Wageningen e.o.) een interactief programma, waarbij in groepen nagedacht zal worden over hoe je in de parochie mensen kunt helpen het christelijke geloof te ontdekken en vervolgens met elkaar te groeien in dit geloof. Naast dit hoofdprogramma worden er in de middag enkele seminars aangeboden.

Voorprogramma

Op vrijdagavond 5 april zal er een voorprogramma zijn, waar deelnemers aan de dag zonder extra kosten aan kunnen deelnemen. Centraal in dit programma staat het gebed voor de conferentie, muzikaal begeleid door UPrayse. Parallel hieraan vindt ook een pre-event voor jongeren plaats.

Kom samen!

Bouwen aan een missionaire parochie kan niemand alleen. De organisatie moedigt mensen daarom aan bij voorkeur met medeparochianen te komen, zodat men vanuit een gedeelde ervaring verdere stappen kan zetten. Om dit aan te moedigen geldt voor groepen vanaf vijf personen een speciaal groepstarief.

Aanmelding en promotie

De aanmelding voor de conferentie op 6 april 2024 is geopend! De aanmeldpagina is te bereiken via de conferentiepagina, waar ook meer informatie te vinden is over programma, sprekers en praktische zaken rondom het verloop van de dag. Promotiematerialen kunnen worden gedownload of aangevraagd voor verdere verspreiding.