Bid mee voor roepingen op 7 november

4 november 2021

Op zondag 7 november houdt de Gebedskring voor Roepingen een bijeenkomst in de St. Antoniuskathedraal in het kader van Willibrordzondag. Vicaris Paul Verbeek houdt een inleiding, er is gelegenheid voor ontmoeting en aansluitend wordt de roepingenvesper gebeden. Willibrordzondag is tevens de eerste dag van de Nationale Roepingenweek (7-13 november) die in de R.K. Kerk in Nederland wordt gehouden.

Het programma staat in het teken van het geloofsgesprek en het belang hiervan voor de missionaire parochie. Vicaris Verbeek geeft een inleiding over de zalige Titus Brandsma.

15:00 uur: Binnenkomst met koffie/thee
15:30 uur: Inleiding door vicaris Verbeek
16:15 uur: Ontmoeting
16:30 uur: Vesper met aansluitend aanbidding van het Allerheiligst Sacrament

In het bisdom Breda is het traditie om twee maal per jaar samen te komen om met elkaar te bidden voor roepingen: op Roepingenzondag en op Willibrordzondag. Bisschop Liesen vraagt de gelovigen in het bisdom om aanhoudend gebed om roepingen voor het bisdom en Gods zegen over de opleiding van priesters en diakens. Roepingenzondag vindt plaats op de vierde zondag van Pasen. In 2022 is dat op 8 mei.

Uitstelling van het Allerheiligst Sacrament in de St. Antoniuskathedraal