Nieuwsbrief oktober 2020: “Ontmoeten en getuigen, vanuit Christus.”

1 oktober 2020

“Ontmoeten en getuigen, vanuit Christus.” Met deze woorden besluit bisschop Liesen zijn voorwoord in de vandaag verschenen nieuwsbrief van het Bisdom Breda. In de nieuwsbrief komen onder andere Alpha en Caritas aan de orde. “Twee wegen om vanuit geloof het leven en het samenleven gestalte te geven,” aldus de bisschop.

In de nieuwsbrief, die zowel digitaal als gedrukt verschijnt, vertellen diaken Vincent de Haas en Ben Hartmann over Caritas in het bisdom en welke taken zij hiervoor gaan verrichten. In een artikel over de Alphacursus gaat Frank Jansons van Alpha Nederland in op Alpha Online. Frank: “Nooit een online Alpha geven is echt een gemiste kans. Online melden zich veel meer mensen aan die verder van de kerk af staan. Die ga je offline niet bereiken.”

In een derde artikel wordt aandacht gevraagd voor de situatie in Beiroet, waar op 4 augustus 2020 een grote explosie plaatsvond. Via de actiepagina wordt om gebed en financiële steun gevraagd voor de getroffen Libanese parochie.

Via de pagina met uitgelichte video’s op het YouTubekanaal kunnen lezers onder meer doorklikken naar de eerste cursusavond over het Marcusevangelie met bisschop Liesen.

Alpha Online via het online video platform Zoom