Website www.jaarvanhetgeloof.nl

10 oktober 2012

Op donderdag 11 oktober start de website www.jaarvanhetgeloof.nl. De site werd ontwikkeld vanwege het Jaar van het Geloof en bericht over de activiteiten van de Nederlandse bisdommen in het kader van dit Jaar.

In een agenda zijn de activiteiten van de bisdommen opgenomen. Daarnaast worden nieuwsberichten geplaatst van de bisdommen. Het Jaar van het Geloof is uitgeroepen door paus Benedictus XVI en wordt wereldwijd gevierd. De website publiceert daarom ook nieuws en activiteiten van de Wereldkerk.

De site brengt de activiteiten en het nieuws van de zeven Nederlandse bisdommen en Kerkprovincie en de Wereldkerk samen. De interdiocesane site zal worden bijgehouden gedurende het hele Jaar van het Geloof (11 oktober 2012 – 24 november 2013).

Berichten op de website worden geplaatst via de communicatieafdelingen van de bisdommen. Voor activiteiten en nieuws vanuit parochies over het Jaar van het Geloof verwijst de site door naar de website rkactiviteiten.

Geheel in de stijl van de website werden vanwege het Jaar van het Geloof banieren (1,25 m x 3 m) gemaakt. De banieren worden opgehangen in kathedralen, bij priesteropleidingen en diakenopleidingen, in basilieken en bisdomkantoren.

Voor meer informatie over het Jaar van het Geloof:
www.annusfidei.va (internationale site)
www.jaarvanhetgeloof.nl (vanaf 11 oktober)

Schermafbeelding van de website jaarvanhetgeloof.nl