Vastenestafette trekt verder

5 april 2011

De afgelopen week trok de vastenestafette weer door het bisdom. In Zegge en Rijen wachtte de deelnemers een overheerlijke maaltijd, bereid door een bijna professionele kookploeg.

De parochie in Breda-Noord maakte via Ad Rops en Esther Hendriks kennis met de nood in de Filippijnen. De Elisabethparochie in Midden-Zeeuws-Vlaanderen richt haar aandacht op een ander deel van de wereld. Daar voeren ze aktie voor Gerrit Impens uit Sas van Gent. Een man van eigen bodem dus. Samen met zijn Indiase vrouw zet hij zich in voor de Dalits, een achtergestelde bevolkingsgroep in dit onmetelijke land. In Hulst verkochten ze dan weer boeken en wafels voor de Filippijnen.

De komende week brandt de kaars in Heikant, het Annahuis in Breda, Oudenbosch en Sluiskil. Ondertussen vasten de leerlingen van het Mencia de Mendozalyceum in Breda een dag voor de Filippijnen. Hun activiteit is georganiseerd in samenwerking met de Jeruzalemparochie.

Voor het vastenestafetteblog klik hier.