Training voor personen en groepen die kerken openstellers

15 september 2015

Mensen die de kerken openstellen en rondleidingen verzorgen of overwegen dit te gaan doen zijn uitgenodigd voor een bijeenkomst op vrijdag 16 oktober in de Lambertuskerk, Markt 60 te Etten-Leur.

Parochies hebben hierover informatie ontvangen met de vraag de uitnodiging onder de aandacht te brengen van personen en groepen die de kerken openstellen en mensen dei informatie aan bezoekers geven. Rud Smit, emeritus, zal de aanwezigen inleiden in de grote lijnen van de geloofssymboliek van de Lambertuskerk. Daarna zullen dhr. A Gelens en zijn medewerkers rondleidingen verzorgen, waarin kunst met het geloof wordt verbonden. Dit alles in het kader dat het kerkgebouw huis van God is.

De bijeenkomst is bedoeld als ‘oefening’ om in de eigen parochie(kern) hetzelfde te doen. Immers parochies stellen hun kerkgebouwen open voor gasten en geven desgevraagd uitleg over de historische, bouwkundige en artistieke staat van de kerk en de gebruiksvoorwerpen in de kerk.

Vele mensen die de kerkgebouwen daarvoor bezoeken zijn onder de indruk van al het mooie dat er te zien is. Vaak is het kunst van hoog gehalte, want ‘voor God is het mooiste nooit goed genoeg’.

Vrijdag 16 oktober 2015 om 15.00 uur, Lambertuskerk, Markt 60 te Etten-Leur
14.30 uur: inloop met koffie en thee
15.00 uur: welkom, inleiding door Rud Smit
15.30 uur: rondleiding in groepen
16.15 uur: gezamenlijke afsluiting
17.00 uur: sluiting.

Verzocht wordt om op te geven voor deze bijeenkomst via E opgave@sintfranciscuscentrum.nl, of T 076 – 522 34 44 (ochtenden).