Taizé reis voor jongeren: 1-8 mei 2011

3 maart 2011

Dit jaar gaat er, net als afgelopen jaren, in de meivakantie van 1 tot en met 8 mei 2011 weer een jongerenreis naar Taizé, het kleine dorp in Bourgondië, Frankrijk. Het jongerenpastoraat en ‘Taizé in Breda’ nodigen jongeren hiervoor uit. Pastorale beroepskrachten hebben de informatie over de reis ontvangen met het verzoek deze onder de aandacht te brengen van jongeren.

‘Een ontdekking voor het leven’
“De reizen die we de afgelopen jaren naar Taizé maakten, waren stuk voor stuk indrukwekkend en bijzonder. Voor veel jongeren die meegaan is de week in Taizé een ontdekking voor het leven. Erg de moeite waard dus om jongeren ook uit uw parochie persoonlijk uit te nodigen,” aldus de jongeren van ‘Taizé in Breda’.

Juist nu een mooi aanbod
Tussen Kerstmis en Oud & Nieuw vond in Rotterdam de Europese Ontmoeting van Taizé plaats. In het bisdom van Breda werden hiervoor op diverse plekken jongeren gastvrij ontvangen. “Vanwege Taizé in Rotterdam is deze jaarlijkse reis juist nu een mooi aanbod voor jongeren,” aldus de jongeren, die reis daarmee warm aanbevelen.

2011: ook Wereldjongerendagen
De jaarlijkse reis naar Taizé vindt plaats, terwijl dit jaar vanuit de Katholieke Kerk ook de internationale Wereldjongerendagen worden georganiseerd. Zie hiervoor de speciale pagina op deze site, klik hier. Of kijk op www.jongkatholiek.nl/wjd.

Taizé
Voor meer informatie over de reis of over Taizé:
E taizeinbreda@hotmail.com, I www.taizeinbreda.nl
Download de folder van de reis, klik hier
En zie www.taizeinnederland.nl