Startavonden voor Vastenaktiecampagne en Vastenestafette 2014

17 oktober 2013

Op maandag 18 november en dinsdag 19 november vinden voor beide vicariaten de startavonden plaats van de campagne voor de Vastenaktie en Vastenestafette 2014. De komende Vastentijd staan de projecten centraal van de missiezusters van St. Jozef van Cluny in Sierra Leone.

De zusters vangen kinderen op en zorgen ervoor dat ze naar school kunnen. De gezinnen waaruit de kinderen komen, worden ondersteund met zogenoemde ‘business and savings’-programma’s, waarmee groepen vrouwen een soort kleine coöperaties vormen.

“Op de startavonden staan we stil bij de betekenis van vasten in het algemeen. Daarnaast geeft een medewerkster van de Vastenaktie, mevrouw Liesbeth van Gool, een presentatie over het project in Sierra Leone. Ook zal aandacht gegeven worden aan de start van de vijfde ‘Vastenestafette’ die in 2014 begint,” aldus secretaris-generaal Ben Hartmann namens het missiesecretariaat van het bisdom van Breda.

De startavonden voor Vastenaktiecampagne en Vastenestafette 2014:

• Maandag 18 november in de Michaëlkerk, Hooghout 67 in Breda
  • Dinsdag 19 november in parochiecentrum De Ark, Hontestraat 6 in Rilland

Beide avonden beginnen om 19.30 uur en duren tot 21.30 uur. De ‘zaal’ is vanaf 19.00 uur open.

Gelieve vooraf aan te melden voor de startavonden via E programmagids@bisdombreda.nl