Samen eten in de stijl van El Salvador (Vastenestafette)

3 april 2017

El Salvador stond centraal tijdens de vastenmaaltijd in Hoogerheide. De maaltijd vond plaats op woensdagavond 29 maart in de bijruimtes van de dorpskerk. Een aantal vormelingen hielp met het klaarmaken van het eten, het dekken van de tafels, het bedienen van de gaten en het opruimen.

“We aten soep en tortilla met een saus volgens een recept uit El Salvador,” vertelt Sophie van der Helm. “Tussendoor hebben we een korte gebedsdienst gehad en de film van de Vastenactie over El Salvador bekeken.” Ze spreekt van een geslaagde activiteit. “Er waren 45 deelnemers. De vormelingen die meehielpen maakten op deze manier kennis met het kerkelijk leven. Verschillende parochiekernen van de parochie de Bron leverden een bijdrage. We leenden de soepkoppen van Putte. De broeders van Huijbergen zorgden voor bestek. Doordat we van elkaar leenden, konden we een heerlijke maaltijd op tafel zetten.”