Rondgang van het beeld van Maria van Fatima

19 mei 2017

In de periode 13 mei – 13 oktober 2017 is het beeld van Maria van Fatima te gast in de parochies van het vicariaat Breda en het vicariaat Middelburg. Het schema van de rondgang is nu gepubliceerd op de pagina’s over Maria van Fatima op deze website.

In 1956 maakte, op initiatief van bisschop Baeten, een beeld van Onze Lieve Vrouw van Fatima al eens een rondtocht door het Bredase bisdom. De tocht eindigde op 23 juli 1957 in Moerdijk. Daar kreeg het beeld een plaats in de nieuwe parochiekerk. Van 29 september 1960 tot 12 oktober 1960 maakte ditzelfde beeld een tweede rondtocht door het bisdom. Het bisdom gaf hiermee gehoor aan een oproep van de bisschop van Leiria, waarin Fatima is gelegen. Lees verder Maria van Fatima en het Bisdom Breda.

(Foto: Ramon Mangold)