Overweldigende belangstelling voor pausbezoek in België: busreizen vanuit Nederland volgeboekt

13 september 2024

Het bezoek dat paus Franciscus op 28 en 29 september brengt aan onze zuiderburen, zorgt ook in Nederland voor een overweldigende belangstelling. De busreis met JongKatholiek naar Brussel en andere reisinitiatieven vanuit Nederland zijn volgeboekt.

Hope Happening

Met de titel ‘Hope Happening’ organiseert de Belgische bisschoppenconferentie van 26 tot 29 september 2024 in Brussel een grote ontmoeting voor jongeren. Het evenement is tweetalig en veel jongeren uit Nederland nemen onder meer met JongKatholiek deel aan deze bijeenkomst.

“Geluk met de tickets”

Pastoraal werkster Fredi Hagedoorn reist vanuit de Lievevrouweparochie naar Brussel. “Met ons gaan er dertien tieners en jongeren mee uit Roosendaal, Bergen op Zoom en Zeeland.” In Brussel volgen zij het Hope Happening evenement op zaterdag en op zondagochtend de heilige mis met paus Franciscus. “Het is uniek om de paus zo dichtbij huis te kunnen zien en samen met zovelen het geloof te beleven,” vertelt Fredi enthousiast. “Het jongerenprogramma geeft veel kans op mooie ontmoetingen. Er zijn momenten van gebed en er komt ook een Belgische band om de avond af te sluiten. Ik begrijp dat we geluk hebben met de tickets dus we zijn heel blij dat we kunnen gaan.”

Het tweedaagse evenement, dat vanwege het aankomende jubeljaar in het teken staat van Hoop, zal vergelijkbaar zijn met de Wereldjongerendagen, inclusief pelgrimstochten, creatieve workshops over geloof en spiritualiteit, een muziekfestival en een onvergetelijke overnachting in de schaduw van het Koning Boudewijnstadion op de Heysel Indoor Campsite.

De aanmelding voor de JongKatholiek-bus is definitief gesloten en nieuwe aanmeldingen worden ook niet meer in behandeling genomen. Dit geldt ook voor de eerder aangekondigde reis vanuit de studentenparochie in Tilburg.