‘Op weg met het Woord in het hart’: inleiding bisschop Van den Hende

11 februari 2009

Vandaag, op het feest van O.L.V. van Lourdes, heeft het bisdom van Breda pastorale beroepskrachten gevraagd parochianen van harte uit te nodigen voor de inleiding van bisschop Van den Hende ‘Op weg met het Woord in het hart’.

In het kader van de bedevaart naar Lourdes (20-28 mei 2009) zal bisschop Van den Hende in februari en maart driemaal een inleiding verzorgen in elk van de dekenaten van het bisdom. Zowel bedevaartgangers als niet-bedevaartgangers zijn uitgenodigd om de inleiding bij te wonen.

In zijn lezing gaat de bisschop onder meer in op de pelgrimstocht van het Volk van God in de Bijbel, het onderweg zijn van Jezus, en de leerlingen van Christus die gaan en staan in de navolging van Hem. Aan bod komt ook de bedevaart naar Lourdes, naar Maria die de gelovigen voorging op de pelgrimsweg van het geloof.

Onderweg zijn is altijd aan de orde. Ook anno 2009, voor de parochies van het bisdom van Breda, die in geloof de toekomst tegemoet gaan.

De inleidingen vinden plaats op:

• Donderdag 19 februari om 19:30 uur in het dekenaal centrum, rector Hellemonsstraat 1 in Roosendaal (dekenaat Het Markiezaat)
  • Donderdag 26 februari om 19:30 uur in het dekenaal centrum, Kerkdreef 4 in Heinkenszand (dekenaat Zeeland)
  • Donderdag 5 maart om 19:30 uur in de Franciscuskerk, Belgiëplein 6 in Breda (dekenaat De Baronie)

Vanwege de organisatie wordt verzocht om aanmelding vooraf bij het bisdom van Breda: T 076 5223444, of met het formulier op deze site. Klik hier.

Download de uitnodigingskaart. Klik hier.