OLV van Lourdeskerk Bergen op Zoom

Ook in 2024 KRO-NCRV mediavieringen vanuit Bergen op Zoom en Hulst

10 november 2023

De wekelijkse live uitgezonden eucharistievieringen door KRO-NCRV zullen voor het bisdom Breda in 2024 opnieuw zesmaal plaatsvinden vanuit Bergen op Zoom en eenmaal vanuit Hulst. Elke zondagmorgen om 10:00 uur vinden deze mediaviering plaats, steeds vanuit een ander bisdom. Voorafgaand aan deze vieringen zendt de omroep een eerder opgenomen geloofsgesprek uit met een gelovige uit het betreffende bisdom.

In een bericht laat de Lievevrouweparochie weten er klaar voor te zijn en de uitzendingen ook in 2024 met enthousiasme te verzorgen: “In 2023 werkten alle vier de koren en vele medewerkers in de OLV van Lourdeskerk enthousiast mee aan de vieringen. Het is bijzonder om zes keer per jaar mee te mogen werken aan de diversiteit van eucharistievieringen op de televisie. Zo kunnen we laten zien wat er mogelijk is in onze parochie. Daarbij hebben we de beschikking over vier koren met ruim voldoende kwaliteit om de liturgie te ondersteunen. Dat biedt onze parochie ook de mogelijkheid om goede kerkmuziek te laten horen. Het is bovendien ook een eer om ons bisdom Breda te mogen vertegenwoordigen in Nederland. Parochianen die zelf niet meer naar de kerk kunnen komen vinden het fijn om een bekende kerk te zien als zij op zondagochtend vanuit huis meevieren.”

De data van de vieringen vanuit Bergen op Zoom en Hulst zijn nog niet bekend.