Marienel van Aart neemt afscheid van het bisdomkantoor

7 april 2022

Na een dienstverband van 25 jaar nam Marienel van Aart op donderdag 7 april 2022 afscheid van het bisdomkantoor van het bisdom Breda. Haar afscheid werd gecombineerd met het vieren van haar zilveren jubileum. Marienel was als medewerkster huishoudelijke dienst verbonden aan het secretariaat van het bisdom Breda.

Naast haar collegae waren ook haar kinderen met hun partners en haar kleinkinderen aanwezig. In zijn toespraak stond Leo Blom, econoom van het bisdom, stil bij de verdiensten van Marienel. In 1997 nam Bob van Geffen haar aan voor de huishoudelijke dienst van het Diocesaan Pastoraal Centrum van het bisdom Breda. In 2004 kreeg zij een taakuitbreiding en verscheen ze op het bisdomkantoor, dat toen tijdelijk gevestigd was aan de Nijverheidssingel. Toen de verschillende diensten van het bisdom kantoor gingen houden in het vernieuwde pand aan de Veemarktstraat, kreeg Marienel de zorg voor het hele kantoor.

Marienel deed dit ‘gewone’ werk op een buitengewone wijze. Leo Blom vond in haar personeelsdossier een briefje waarop een aantal karaktereigenschappen van haar beschreven stonden. “Ze komt overal, kent iedereen, houdt overzicht en alles en iedereen in de gaten, is een constante factor, heeft het hart op de tong, kan goed met iedereen overweg, is eerlijk en je kunt haar goed in vertrouwen nemen.” Blom: “Je beschouwde het bisdomkantoor als jouw eigen huis en alles moest tip top in orde zijn. Zo vervulde je een belangrijke rol in de uitstraling van dit kantoor. Je straalt gastvrijheid uit voor medewerkers en gasten. In die zin werkte je mee aan de Missionaire kerk waar mensen zich thuis voelen.”

Marienel van Aart blikte in haar dankwoord kort terug op de afgelopen 25 jaar. Ze bedankte haar collegae voor de fijne samenwerking.