Korte cursus invullen van de parochieboeken

6 april 2016

Op maandag 18 en 25 april (19.30 uur tot 21.30 uur) wordt er in de Johanneszaal van de Priester- en Diakenopleiding Bovendonk een cursus gehouden over het invullen van de parochieboeken. “Het bijhouden van de parochieboeken is een heel oude taak in de parochies,” schrijft secretaris-generaal Ben Hartmann in de uitnodiging die is verzonden vrijwilligers die in de parochies zorg dragen voor het invullen van de parochieboeken.

“In het verre verleden is wat wij kennen als de burgerlijke stand mede uit de praktijk van de parochieboeken voortgekomen. Nog steeds is het bijhouden van die boeken van groot belang, ook in de tijd van digitale opslag en privacyvraagstukken. Hoe die boeken moeten worden bijgehouden en waarom zal worden uitgelegd in een korte cursus die het Sint Franciscuscentrum organiseert.”

De cursus wordt geleid door pastoor Peter de Rooij en door de programmacoördinator van het Sint Franciscuscentrum Bob van Geffen. Men kan zich aanmelden via E opgave@sintfranciscuscentrum.nl.