Kloosterweekend voor het onderwijs

5 september 2011

Op 13, 14 en 15 januari 2012 organiseert het bisdom van Breda voor de derde maal een kloosterweekend voor docenten en directeuren werkzaam in het onderwijs. In het verlengde van de bisdombedevaart naar Padua en Assisi (22 tot 29 oktober 2011) heeft dit kloosterweekend het thema ‘werken en leiding geven volgens de franciscaanse spiritualiteit’.

Het kloosterweekend vindt plaats bij de paters Norbertijnen van de Norbertijnenabdij Postel in Mol. Het weekend wordt begeleid door drs. Martina Meul, bisschoppelijk gedelegeerde voor het onderwijs van het bisdom van Breda. De gebedsdiensten worden voorgegaan door drs. Titus Frankemölle, voorzitter van de DKSR en directeur in het voortgezet onderwijs.

De uitnodiging werd verzonden samen met het nieuwe bisdommagazine over de sociale leer van de Kerk dat in augustus verscheen. Ook werd daarbij het geloofsboekje ‘Onderwijs voor de gehele mens’ meegestuurd. Dit is een van de vier geloofsboekjes die het bisdom maakte vanwege de sociale leer van de Kerk.

Voor meer informatie over het kloosterweekend download de folder, klik hier