‘Hogerhuis’ voor professionele kerkmusici

19 oktober 2011

De diocesane afdeling Breda van de Nederlandse Sint-Gregoriusvereniging (NSGV) organiseert op donderdag 17 november van 9.30 tot 12.45 uur het ‘Hogerhuis, een Huis van ontmoeting’. Professionele kerkmusici in het bisdom van Breda ontvangen hiervoor deze week de uitnodiging.

Bijeenkomst
Tijdens de bijeenkomst ontmoeten professionele kerkmusici in het bisdom Breda bisschop Van den Hende en de leden van de Commissie voor Liturgie van het bisdom. Bisschop Van den Hende zal een inleiding verzorgen over de antwoordpsalm. Daarna zullen verschillende gezongen versies worden besproken of gezongen. Ook wordt gesproken over de toekomst van de vakmusicus in de praktijk van de parochie. In een open discussie komen diverse onderwerpen aan bod.

De bijeenkomst vindt plaats in het bisdomkantoor, Veemarktstraat 48 in Breda.

Aanmelden kan via en e-mail naar mevrouw A. Kanters: E akanters@bisdombreda.nl.