Geloofsgesprek tv: toetreden tot de Katholieke Kerk

7 juni 2010

Op zondag 6 juni kwam de eucharistieviering op tv voor de derde maal vanuit het bisdom van Breda. De uitzending kwam deze keer vanuit het dorpje Tholen, waar kinderen de eerste heilige Communie deden. Het geloofsgesprek voorafgaand aan de viering ging over toetreden tot de Katholieke Kerk.

Geraldine van Arneman is nu 19 jaar en zeer betrokken bij de Katholieke Kerk in Breda. Ze gaat op zondag naar de mis, ze is acoliet en ze vervult de rol van koster. Dat was twee jaar geleden nog niet het geval. Toen koos ze er voor om haar leven anders in te vullen. Ze kreeg een ingeving en besloot: voortaan slaap ik niet meer uit op zondag, maar ga ik naar de kerk.

Ze voegde de daad bij het woord, stapte naar de pastoor van de parochie Breda-Centrum en werd voorbereid op de doop, de eerste communie en het vormsel. Op 8 juni 2008 ontving ze deze initiatiesacramenten, waardoor ze toetrad tot de Katholieke Kerk.

Het geloofsgesprek met Geraldine van Arneman is te bekijken via de website van Katholiek Nederland, klik hier.
De link naar het interview is ook te vinden op de pagina over het sacramentenproject van het bisdom van Breda, klik hier.