Geloofsgesprek over sacrament van de ziekenzalving

6 september 2010

Op zondag 5 september kwam de TV-uitzending van de eucharistieviering vanuit de H. Quirinuskerk te Halsteren. Pastoor H. Akkermans celebreerde de viering. De cantorij der basiliek Hulst onder leiding van Anton de Kort verzorgde de gezangen. In het geloofsgesprek dat aan de viering voorafgaat spreekt pastoor F. Verheije met Leo Fijen over het sacrament van de ziekenzalving.

Pastoor Verheije is pastoor van de H. Trudopaorchie te Zundert en de H. Bavoparochie te Rijsbergen. Vanuit zijn lange pastorale ervaring legt hij uit waarom dit sacrament belangrijk is en hoe ouderen en zieken kracht putten uit het ontvangen van de ziekenzalving.

Het bisdom Breda besteedt in elk geloofsgesprek aandacht aan één van de sacramenten, in het kader van het project ‘Sacramenten, tekens van de levende Heer’. Voor verdere informatie klik hier

Voor het geloofsgesprek: klik hier