Geloofsgesprek op tv met diaken De Haas: ‘Kerk ook op maandag’

21 juni 2012

Het was een uitdagend geloofsgesprek op zondag 17 juni. Omroep RKK zond zondag 17 juni 2012 het geloofsgesprek met diaken Vincent de Haas uit. Diaken De Haas stelt indringende vragen over roeping, de inzet van de Kerk in de samenleving en de betekenis van het doopsel. Hij getuigt van zijn geloof in het eeuwige leven.

“Kerk zijn is niet alleen op zondag, maar ook op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag,” aldus diaken De Haas. “We ontmoeten God in de oefenschool van het leven. Als Kerk moeten we de straat op,” aldus De Haas die zich zorgen maakt over het toenemende individualisme en het concurrentiedenken in de samenleving. Mensen zijn geschapen als beeld van God en geen wegwerpartikel. Zo luidt de centrale boodschap van diaken De Haas.

Diaken De Haas is staflid van de Priester- en Diakenopleiding Bovendonk en als diaken werkzaam in verschillende parochies. Het geloofsgesprek met hem vond plaats in de serie gesprekken over de sociale leer van de Kerk

Voor het geloofsgesprek, klik hier