Geerten Kok dekenaal coördinator Zeeland

7 mei 2007

In het weekend van 5 en 6 mei is in de parochies in het dekenaat Zeeland bekendgemaakt dat de bisschop van Breda de heer drs. Geerten H.M. Kok (48) heeft benoemd tot dekenaal coördinator voor het dekenaat Zeeland.

Zijn benoeming gaat in op 15 mei 2007. Vanaf die datum zal hij om te beginnen één dag in de week beschikbaar zijn voor het dekenaat Zeeland. Vanaf 1 oktober 2007 zal hij voltijds het werk als dekenaal coördinator op zich nemen, onder leiding van en samen met de deken van Zeeland drs. Paul Verbeek. Deken Verbeek is per 1 mei 2007 benoemd als deken voor Zeeland, voor de eerste periode ook voor één dag in de week, en zal op 1 oktober aantreden als halftijds deken.

De bisdomleiding en het dekenaatsbestuur zijn verheugd dat er met de benoemingen van Paul Verbeek en Geerten Kok uitzicht is op een volledig bezette dekenale leiding in Zeeland.

De benoeming van Geerten Kok is tot stand gekomen na een positief advies van een benoemingsadviescommissie uit het dekenaat Zeeland.

Geerten Kok is nu als pastoraal werker en teamleider werkzaam in de Nazareth-parochie in Breda. Hij is getrouwd en zal met zijn vrouw te zijner tijd ook in Zeeland komen wonen.