Diocesane zangdag ‘Mis van de heilige Geest’

10 september 2010

Op zaterdag 9 oktober organiseert het bisdom van Breda een diocesane zangdag rond de ‘Mis van de heilige Geest’. De dag vindt plaats in de basiliek van de H.H. Agatha en Barbara te Oudenbosch. Hij begint om 9.30 uur en eindigt rond 15.00 uur.

Enkele maanden geleden werd de ‘Mis van de heilige Geest’ in Raamsdonksveer gepresenteerd aan de jongeren- en middenkoren in het bisdom van Breda. Deze eigentijdse compositie van de vaste gezangen van de H. Mis is een bijdrage aan de vernieuwing van de kerkmuziek in de vormselvieringen.

In de ochtend houdt bisschop Van den Hende een inleiding over de opbouw van de vormselviering. Tussendoor oefenen de deelnemers onder leiding van Jan Schuurmans, functionaris voor de kerkmuziek in het bisdom van Breda, onderdelen van de ‘Mis van de heilige Geest’.

Na de lezing wordt een gevarieerd programma rond muziek en catechese aangeboden. De dag is bedoeld voor priesters, diakens, pastoraal werk(st)ers, leden van vormselwerkgroepen, jongeren- en middenkoren. De kosten bedragen € 20 per persoon. Men kan zich opgeven vi ahet formulier op deze site. Klik hier.

Download de uitnodiging. Klik hier.

Zie ook het bericht op deze site: Feestelijke presentatie ‘Mis van de heilige Geest’ (29 mei 2010)