Bisdom van Breda verspreidt bisdomspecial over Kerstmis

26 november 2012

“Wie Mij ziet, ziet de Vader” (Johannes 14,9). Dit is het thema van het nieuwe bisdommagazine over Kerstmis. “Wie Jezus ziet, ziet de eeuwige, onzichtbare God, die Vader is. God is niet ver weg: Hij is vol liefde en komt menselijk naar ons toe,” schrijft bisschop Liesen in zijn kerstboodschap in het blad (p. 4-5).

Dit weekend viel het nieuwe bisdommagazine over Kerstmis op de mat bij abonnees. Hoofdredacteur Daphne van Roosendaal: “Het lijkt wellicht wat vroeg om nu al een nummer over Kerstmis te verspreiden, maar we hebben het tijdig willen uitbrengen om parochies in de gelegenheid te stellen dit magazine bij te bestellen voor de vieringen van Kerstmis. Met het magazine kunnen de parochies de mensen vanwege Kerstmis iets extra’s in handen geven.”

Het bisdommagazine is voor parochies gratis bij te bestellen via Monique van Delft (E mvdelft@bisdombreda.nl, T 076 5223444).

Download het magazine, klik hier.

Inhoud:

• Het begin overtroffen – Bisschop Liesen over Kerstmis
  • De heilige Antonius en het Christuskind – over het visioen van de heilige Antonius
  • Herinneren wat er geschreven staat – De Kerk brengt steeds opnieuw in herinnering wie Jezus is, onder meer door het lezen van het evangelie
  • De vieringen van Kerstmis – Overzicht van de vieringen van Kerstmis
  • Rijke tradities getuigen van het kerstfeest – De kerststal van Sint Willebrord en kerstconcert van het Zeeuws Jongenskoor in Goes
  • Ons leven binnengekomen en ons leven gedeeld – Interview met diaken Fred van Iersel, diocesaan functionaris voor de sociale leer van de Kerk
  • Moge niemand de hoop op de macht van Gods liefde opgeven – Paus Johannes Paulus II
  • Boeken van paus Benedictus XVI over de historische Jezus
  • Adventscollege over Maria – Jongeren verdiepten zich gedurende enkele dagen in de betekenis die Maria heeft voor de Kerk
  • ‘Kerstmis is van iedereen’ – Pastoor Rud Smit over Kerstmis en Bergen op Zoom
  • Christus, weerloos broos in Greccio – Peter Vermaat ofs over de heilige Franciscus en de kerststal
  • Catechese in deze tijd – Nieuw intitiatief rond catechese
  • Kerk in de steigers – De Lambertuskerk in Etten

Het nieuwe magazine werd aangekondigd in een websitebericht op 14 november, klik hier.