Bisdom Breda interactief met beleidsnota

11 december 2006

Vandaag is op de website www.bisdombreda.nl een nieuw onderdeel online gegaan. Door een klik op de knop komt de bezoeker vanaf de homepage van de site op interactieve pagina’s, waar de komende tijd wordt toegewerkt naar de presentatie van de nieuwe beleidsnota van het bisdom Breda op 20 januari in de Gertrudiskerk in Bergen op Zoom.

Inhoudelijke focus
De kerk staat voor grote uitdagingen. Pasklare antwoorden zijn er vaak niet voor de werkdruk van pastorale beroepskrachten en de vragen waar parochies mee worden geconfronteerd.
Vragen van pastoraal-organisatorische aard dringen zich in alle urgentie op. Juist daarom is een duidelijke focus op de pastoraal-inhoudelijke kant belangrijk. Bisschop Muskens zegt over de beleidsnota: “We wilden vooral de ‘inhoudelijke vraag’ stellen: Waar gaan we voor? Hoe kunnen we kerk zijn in termen van deze tijd?”
Vandaar het belang van een voortgaand gesprek, en het initiatief tot de interactieve pagina’s op de site.

Thema’s
Het eerste thema dat op de interactieve pagina’s aan bod komt is ‘dienst aan de wereld’.
Bezoekers van de site kunnen een reactie achterlaten en worden automatisch op de hoogte gebracht als een nieuw thema is gepubliceerd. Ook zonder een reactie achter te laten kan dat via de knop ‘hou mij op de hoogte’.
In totaal worden drie inhoudelijke thema’s ter sprake gebracht.

Het voortraject van de beleidsnota startte drie jaar geleden met de gespreksnotitie De komende tien jaar.