Bezoek bisschop aan schipperspastoraat

27 maart 2014

Op zondag 2 maart bezocht bisschop Liesen de geloofsgemeenschap voor schipperspastoraat in Raamsdonksveer. De geloofsgemeenschap maakt onderdeel uit van de personele parochie die er is voor zeevarenden en reizenden. Deze heeft als hoofdzetel Nijmegen, en werkt via drie regio’s: Nijmegen, Rotterdam, het Zuiden.

De bisschop celebreerde de eucharistie en had een ontmoeting met de geloofsgemeenschap. De mensen die kerken in Raamsdonksveer komen uit de regio. Bisschop Liesen: “Het was een interessant bezoek en goede ontmoeting en gesprek met de mensen die het bestuur van de geloofsgemeenschap vormen. Het heeft iets eigens als mensen hun hele leven onderweg zijn. Dat zet zich door na het pensioen als mensen aan de wal wonen, een band houden met elkaar en een geloofsgemeenschap vormen.”

Na afloop van de viering werd de bisschop een plaquette aangeboden. De plaquette toont een afbeelding van de heilige Nicolaas van Myra, de patroonheilige van de schippers, en de heilige Don Bosco.