Afsluiting Basiscursus parochiebesturen op het bisdomkantoor

28 november 2012

Op maandag 26 november vond in het bisdomkantoor in Breda de slotbijeenkomst plaats van de Basiscursus voor parochiebesturen. De voorafgaande cursusbijeenkomsten werden gegeven op de Priester- en Diakenopleiding Bovendonk, te Hoeven.

Kennismaking
Tijdens de slotbijeenkomst op het bisdomkantoor maakten de deelnemers kennis met functionarissen van verschillende diocesane diensten waarmee een parochiebestuurder te maken kan krijgen, zoals de econoom, de benoemingenfunctionaris, het hoofd afdeling bouwzaken, de projectencoördinator van het bisdom en de communicatieregisseur. Ook de vicarissen en stafmedewerkers van de vicariaten waren op deze avond aanwezig.

De toekomst van de Kerk
Bisschop Liesen sloot de avond af. De toekomst van de Kerk is een uitdaging, gaf hij aan. Het geloof is kostbaar en de moeite waard om door te geven, maar het beleven vieren en doorgeven van het geloof is niet vanzelfsprekend. Daarom is het nodig dat we elkaar weten te vinden, stelde de bisschop. Hij gaf aan verheugd te zijn met de inzet van de parochiebestuurders, en de lijn tussen het bisdom en de parochiebesturen kort te willen houden. De laatste cursusbijeenkomst op het bisdomkantoor was daartoe tevens een kennismaking.

Geerten Kok opent de bijeenkomst van de Basiscursus voor parochiebesturen. (Foto: bisdom Breda)