Activiteitenkalender jongerenpastoraat

30 maart 2017

Het jongerenpastoraat van het Bisdom Breda heeft een aantal nieuwe activiteiten aangekondigd. De informatie is begin maart toegestuurd aan parochies en daarna aan de contactpersonen voor het jongerenpastoraat.

“De diocesane en landelijke activiteiten worden speciaal vóór (en ook door) tieners en jongeren worden aangeboden,” schrijft jongerenwerkster Nina Mertens in het begeleidend schrijven. Parochies en contactpersonen jongerenpastoraat worden verzocht de activiteiten verder bekend te maken. “Het zijn een mooie gelegenheden voor jongeren om elkaar bisdombreed te ontmoeten, geloofsverdieping op te doen, en de grotere kerkgemeenschap te ervaren.”

“Op parochieel niveau zetten mensen zich trouw in voor jongerenactiviteiten of hun vormsel-, tiener- of jongerengroep. Hier en daar ontstaat er zelfs een nieuwe jongerengroep,” signaleert Nina. “Dit is mooi en hoopvol om te zien.”

Diocesane activiteiten de komende periode:

1. Jongerenbedevaart Banneux (Banneux, zaterdag 6 – zondag 7 mei, 16-30 jaar)
  2. Bibliodrama – Theater in de Kerk (Chaam, zaterdag 13 mei, vormselleeftijd-30 jaar)
  3. Paus & Pils Avond (Hoeven, woensdag 5 april, 16-30 jaar)
  4. Palmzondag Jongerenviering (Waddinxveen, zondag 9 april, 12-30 jaar)
  5. Laaiend Vuur 2e Pinksterdag (Roosendaal, maandag 5 juni, vormselleeftijd-30 jaar)

Landelijke activiteit én tips voor de zomervakantie

1. Weekend III Vormingsweekenden Jong Katholiek (Heiloo, vrijdag 2 – zondag 4 juni, 16-30 jaar)
  2. Europese Life Teen Zomerkamp (Helvoirt, maandag 7 – zaterdag 12 augustus, 12-19 jaar)
  3. VNB Jongerenreis Lourdes (Lourdes, zaterdag 22 – zaterdag 29 juli, 16-30 jaar)

Meer informatie over de activiteiten is te vinden via de website van het Sint Franciscuscentrum, het vormingscentrum van het Bisdom Breda. Of neem contact op met E jong@bisdombreda.nl.