10.000 gebedskaartjes voor Pinksteren: ‘Geef dat ons hart van liefde brandt’

7 juni 2011

Het bisdom van Breda verspreidt 10.000 gebedskaartjes. De gebedskaartjes worden deze week verstuurd aan parochies om uit te delen rond de vieringen van Pinksteren (zondag 12 juni). Het gebedskaartje kreeg als titel mee ‘Geef dat ons hart van liefde brandt’.

Het kaartje werd gemaakt vanwege Pinksteren en het daaruit voortkomende engagement van gelovigen op basis van de sociale leer van de Kerk.

Op het gebedskaartje staan vier coupletten van het ‘Veni Creator Spiritus’. Op de achterzijde is een citaat over de heilige Geest opgenomen uit het Compendium van de sociale leer van de Kerk (nr. 25): “De heilige Geest zorgt ervoor dat in ons binnenste dezelfde gevoelens van rechtvaardigheid en barmhartigheid leven die ook in het hart van de Heer aanwezig zijn.”

Ook geeft het kaartje aan: “Het gaat in de sociale leer van de Kerk, in ons diaconaal en sociaal handelen om ‘een beschaving van liefde’, gebaseerd op het liefdesgebod van de Heer: ‘Dit is mijn gebod, dat gij elkaar liefhebt, zoals Ik u heb liefgehad.’ (Johannes 15, 12)”

Het gebedskaartje werd financieel mede mogelijk gemaakt door Skanfonds www.skanfonds.nl

Download het gebedskaartje, klik hier