WJD-team op Mencia College in Breda

14 oktober 2010

Op dinsdag 12 oktober deed het wjd-team het Mencia College in Breda aan. Het team geeft informatie over de Wereldjongerendagen (wjd) en nodigt jongeren uit om mee te gaan. Het wjd-promotieteam bestond dit keer uit Martina Meul (bisschoppelijk gedelegeerde voor het onderwijs), een jongere van het jongerenplatform en Femke Timmermans (diocesane jongerenwerker).

Het wjd-team bracht de school een bezoek om uitleg te geven over de wjd-reis vanuit het bisdom van Breda en om scholieren uit te nodigen mee te gaan. Door twee docenten van de middelbare school en Ineke Leemput (pastoraal werkster in de Jeruzalemparochie) werd de komst van het wjd-team voorbereid via een brief, een flyer, posters en de website van de school.

In de middagpauze deelde het wjd-team aan scholieren de vriendschapsbandjes uit die horen bij de website www.wydfriends.nl. Zo werden de wjd en het thema van de Bredase reis (Vriendschap met Christus) kenbaar gemaakt.