DPR zet geloofsboekjes op de agenda

6 oktober 2010

Op vrijdag 29 oktober 2010 zal de Diocesane Pastorale Raad (DPR) spreken over de geloofsboekjes over de sacramenten. Dat heeft de agendacommissie geschreven aan de leden van de DPR.

De leden van de DPR bereiden zich altijd per dekenaat voor op de DPR-vergadering. De agendacommissie heeft twee vragen geformuleerd voor deze dekenale voorbereiding op de vergadering.

1. Probeer aan de hand van de geloofsboekjes over de sacramenten het inzicht te vergroten in de waarde van de zeven sacramenten.
  2. Welke mogelijkheden ziet u om kerkopbouw te bevorderen en de geloofsgemeenschap te verbreden door het vieren van de sacramenten en het bevorderen van het ontvangen van de sacramenten?

De antwoorden op deze vragen worden tijdens een uitwisseling in de vergadering ingebracht.

Het bisdom vam Breda maakte de geloofsboekjes over de sacramenten als onderdeel van het project ‘Tekens van de Levende Heer’. Klik hier