Vooraankondiging diocesane zangdag rond de ‘Mis van de heilige Geest’

24 juni 2010

Op 9 oktober 2010 vindt in de H.H. Agatha en Barbarabasiliek te Oudenbosch een diocesane zangdag plaats rond de nieuwe vormselcompositie ‘Mis van de heilige Geest’. Deze is speciaal voor vormselvieringen in het bisdom van Breda gemaakt. De vooraankondiging voor de zangdag wordt deze dagen verzonden. Na de zomer wordt de definitieve uitnodiging voor de dag verstuurd.

Inleiding en zang
Bisschop Van den Hende zal een inleiding verzorgen over de opbouw van de vormselviering. Tijdens de lezing van de bisschop zal Jan Schuurmans met de aanwezigen de volkszanggedeelten van de nieuwe compositie ‘Mis van de heilige Geest’ zingen. Zo wisselen inleiding en zang elkaar af.

Werkwinkels
Daarnaast zal in de werkwinkels een gevarieerd programma rond muziek en catechese worden aangeboden. Zo kunnen de zangers onder de aanwezigen de verschillende koorpartijen van de nieuwe compositie instuderen. En voor hen die geïnteresseerd zijn in de catechese is er bijvoorbeeld de werkwinkel rond de Heilige Schrift verbeelden.

Vooraankondiging
De vooraankondiging voor de diocesane zangdag rond de ‘Mis van de heilige Geest’ wordt verzonden aan: dirigenten, begeleiders en koorleden van jongeren- en middenkoren, leden van (parochiële) werkgroepen vormselvoorbereiding en de pastorale beroepskrachten die de vormselvoorbereiding coördineren in hun regio/parochie.

De deelnemersbijdrage voor de gehele dag is € 20,- per persoon, inclusief eenvoudige lunch.

Het programma van de dag is als volgt:

9.30 uur: ontvangst met koffie/thee
10.00 uur: opening en welkom
10.10 uur: lezing over de opbouw van de vormselviering met zingen van het ordinarium door bisschop Van den Hende en Jan Schuurmans
11.10 uur: pauze
11.30 uur: eerste werkwinkelronde
12.30 uur: lunch met de mogelijkheid de infomarkt te bezoeken
14.00 uur: tweede werkwinkelronde
15.00 uur: afsluitend moment

Voor meer informatie en/of aanmelden:
Myriam de Jong-Smits, mdejongsmits@bisdombreda.nl, 076 5223444
Jan Schuurmans, jschuurmans@bisdombreda.nl, 076 5223444 (op donderdag en vrijdag).