Geloofsgesprek over toetreden tot de Kerk

21 mei 2010

Op zondag 6 juni (sacramentsdag) komt de rechtstreekse uitzending van de eucharistieviering op televisie voor de derde maal vanuit het bisdom van Breda. Voorafgaand aan de uitzending van de eucharistie wordt om 9.35 uur telkens een geloofsgesprek uitgezonden. Op 6 juni komt Geraldine van Arneman (19), acoliet en koster in de H. Antoniuskathedraal, hierin aan het woord.

Geraldine van Arneman is geen onbekende voor het bisdom van Breda. Ze was mee op de bisdombedevaart naar Lourdes in mei 2009. Tijdens die bedevaart was ze acoliet in de diverse vieringen.

Geraldine stapte in 2008 naar de parochie in het centrum van Breda, omdat ze katholiek wilde worden. Na een periode van voorbereiding ontving ze het sacrament van de doop, de eucharistie, en het vormsel.

Ze spreekt daarover in het interview met Leo Fijen. Na afloop van de uitzending is de reportage ook te bekijken via internet. De link wordt gepubliceerd op de pagina over het sacramentenproject op deze site. Klik hier

Hier kunnen ook de eerder uitgezonden geloofsgesprekken met pastoor Han Akkermans en pastoor Fons van Hees worden bekeken.

Geraldine van Arneman als acoliet in Lourdes (mei 2009).