Geloofsgesprek op tv: het sacrament van boete en verzoening (zondag 28 februari)

23 februari 2010

Op zondag 28 februari komt de tv-uitzending van de eucharistieviering op Nederland 2 voor de tweede maal uit het bisdom van Breda, uit Halsteren. Het geloofsgesprek voorafgaand aan de viering is met pastoor Fons van Hees uit Roosendaal. Hij wordt door Leo Fijen geïnterviewd over het sacrament van boete en verzoening.

Als de eucharistieviering uit het bisdom van Breda komt, gaat het geloofsgesprek daarvoor telkens over een van de zeven sacramenten. Vanwege de Veertigdagentijd is op deze zondag gekozen voor het sacrament van boete en verzoening. Pastoor Fons van Hees spreekt vanuit zijn persoonlijk doorleefde geloof over dit sacrament.

Later dit jaar verschijnt een bisdommagazine over de sacramenten. Ook wordt een serie nieuwe geloofsboekjes gemaakt.

Zondag 28 februari Nederland 2
9.35 – 10.00 uur: geloofsgesprek met pastoor Fons van Hees
10.00 – 11.00 uur: eucharistieviering vanuit de H. Quirinuskerk in Halsteren

Uitzending gemist?
Op Katholiek Nederland kan het gesprek na afloop van de uitzending via internet worden bekeken. Klik hier

Thuiskerk
Bij de TV-uitzendingen van de eucharistievieringen verschijnt het blad Thuiskerk. Dit bevat de liturgie van de eucharistievieringen en onder meer de inleidingen op de geloofsgesprekken voorafgaand aan de vieringen. Het blad verschijnt twaalf keer per jaar en kost € 30. Mail voor een abonnement naar rkkpastoraat@rkk.nl.

Zie ook op deze site
Eerste tv-uitzending eucharistieviering en geloofsgesprek vanuit Halsteren. Klik hier
Publicatiedatum: 11 januari 2010