Kleurwedstrijd in Steenbergse Vredesparochie

8 december 2009

Op zaterdag 28 november 2009 bezocht Sint Nicolaas de kinderen van de Vredesparochie in Steenbergen Zuid. Hij kwam om de prijzen uit te reiken van de kleurwedstrijd die de redactie van het parochieblad Samenkomst uitschrijft.

Petra Geers, redactrice van het parochieblad Samenkomst licht dit toe. “Sinds een jaar voegen we in ons parochieblad een kleurplaat. Deze is bedoeld om de betrokkenheid van kinderen te vergroten. Voor het laatste nummer kozen we de kleurplaat die het bisdom in het kader van de campagne ‘Het kerkgebouw: huis van God’ heeft uitgebracht. We nodigden kinderen uit om deze in te kleuren.”

De tekenwedstrijd kende alleen winnaars. “Er deden 11 kinderen mee. Ze ontvingen uit handen van de Sint een boekje om zelf een adventskalender te vervaardigen. Zo kunnen ze naar het kerstfeest toeleven.” De tekenwedstrijd slaat aan. “Het aantal kinderen dat meedoet stijgt,” aldus Geers.

Geers is lovend over de kleurplaat. “Ik vind hem erg leuk. Voor de kleinere kinderen is hij misschien nog wat moeilijk omdat er veel voorwerpen op de kleurplaat zijn afgebeeld. De vlakken zijn voor hen wat klein. Voor oudere kinderen is hij goed te doen.” Bij de kleurplaat hoort ook een toelichting. “De tekst is helder en duidelijk, zeer geschikt voor kinderen,” meent Geers. “Het is niet uitgesloten dat we de kleurplaat met de toelichting in de toekomst gaan gebruiken.”