Koperen jubileum Frans van den Hurk

11 mei 2009

Op 11 mei vierde Frans van den Hurk dat hij 12 ½ jaar in dienst is van het bisdom van Breda.
Dit gebeurde in een bijeenkomst met al het personeel van het bisdomkantoor.

Frans van den Hurk vindt het fijn om op het bisdomkantoor te werken. “Op zich kun je mijn werk, het bezig zijn met cijfers, ook in het bedrijfsleven doen. Ik vind het in dit werk bijzonder dat je zoveel contacten hebt met vrijwilligers. We zijn allemaal betrokken bij het geloof. Zowel de vrijwilligers en ik staan voor dezelfde zaak: het levend houden van geloof en Kerk. We willen allemaal dat de Kerk vitaal blijft. De ene is lid van de communie- of vormselwerkgroep, ik draag mijn steentje bij op administratief terrein.”

Gerard de Rooij, de econoom van het bisdom, prees namens de bisschop en het bisdombestuur de inzet van Frans van den Hurk. “Frans is zeer secuur en ziet niets over het hoofd. Hij is hierbij rechtvaardig. Belangen van bisdom en werknemers zijn bij hem in goede handen.”

Naast zijn werk op het bisdom is Frans van den Hurk als vrijwilliger actief als administrateur van de Vijf Heiligen Parochie in Made. Tevens zingt hij in twee kerkelijke zanggroepen:
Essential in parochie Breda-Noord en de Tempeliers in de Vijf Heiligen Parochie in Made.