Activiteitenprogramma jongerenplatform

18 oktober 2008

Het diocesane jongerenwerk in het bisdom Breda heeft de komende tijd een gevarieerd programma. Deze dagen vindt de Aftersummerschool plaats, een aantal speciale dagen van geloofsverdieping en geloofsgesprek voor jongeren in de leeftijd van 17 t/m 30 jaar. In het programma van de Aftersummerschool staat het kerkelijk jaar centraal.

In november staan drie activiteiten op stapel.

Katholieke Jongerendag
Op 2 november vindt in ’s-Hertogenbosch de Katholieke Jongerendag plaats. Vanuit het bisdom Breda reizen de jongeren er met een bus naartoe.

Europese Ontmoeting Taizé in Brussel
Op zondag 9 november komen jongeren uit het bisdom bij elkaar om zich voor te bereiden op de Europese Ontmoeting van de broeders van Taizé. De gemeenschap van Taizé organiseert elk jaar een grote Europese jongerenontmoeting en deze vindt dit jaar wel heel dichtbij huis plaats: in Brussel, van 29 december tot en met 2 januari.

Fotoworkshop Religieus Erfgoed
Speciaal voor jongeren wordt in het kader van het Jaar van het Religieus Erfgoed een fotoworkshop georganiseerd. Op zaterdag 15 november laat freelance persfotograaf Ramon Mangold zien hoe een fotograaf naar religieus erfgoed kijkt. Plaats van handeling is de Laurentiuskerk in Breda, waar Ben Hulshof, die elk verborgen hoekje van die kerk kent, de jongeren meeneemt op ontdekkingreis door de kerk.

Jongerencollecte
In een brief zijn de pastorale beroepskrachten van het bisdom geïnformeerd over deze activiteiten. Daarin werd ook verwezen naar de landelijke jongerencollecte eind november. De collecte wordt gehouden in het weekend van 22 en 23 november. De opbrengst is bestemd voor zowel het landelijke jongerenwerk, waarin de Katholieke Jongerendag een belangrijk terugkerend item is, als het diocesane jongerenwerk van de afzonderlijke bisdommen.

Voor meer informatie over het programma van het jongerenplatform: mbollerman@bisdombreda.nl