Bisdom brengt nieuwe serie kerstkaarten uit

8 oktober 2008

Hernieuwd de aandacht vestigen op het kerstfeest als christelijk feest én mensen de gelegenheid bieden om een waardevolle kerstkaart te versturen. Dat zijn de redenen voor het bisdom Breda om jaarlijks een serie kerstkaarten uit te geven met afbeeldingen uit het eigen bisdom. Vorig jaar verscheen de serie diocesane kerstkaarten voor het eerst. De sets kaarten met glas-in-lood-ramen uit Klundert, Hulst en Terheijden werden geheel uitverkocht.

Intiem dichtbij
Op de kaarten in de set van 2008 zijn de kerststallen afgebeeld van de parochie H. Bonifacius in Kwadendamme, de parochie OLV ten Hemelopneming in Prinsenbeek en de parochie H. Willibrordus in Sint Willebrord.

Met het kerstfeest viert de Kerk dat God in Jezus Christus ons aardse leven ging delen door mens te worden. De afbeeldingen van de kerststallen brengen dat intiem dichtbij.

Een van de kaarten uit de set: de kerststal van de parochie H. Bonifacius in Kwadendamme.

Bisschop Van den Hende zei in 2007 bij de presentatie van de eerste serie kerstkaarten: “Veel gelovigen sturen kaarten met sneeuwmannen en kerstballen, omdat kaarten met echte kerstafbeeldingen niet altijd te krijgen zijn. Een gemiste kans! Als bisdom willen we stimuleren dat een waardevolle kerstgroet vergezeld gaat van een kaart die de betekenis van het kerstfeest in beeld brengt.”

Parochiekorting
De set zal in totaal zes verschillende kaarten bevatten. De kerstkaarten worden te koop aangeboden in kerken van het bisdom en bij het bisdomkantoor in Breda. Parochies kunnen de sets nu met korting bestellen bij het bisdom. Parochies kunnen hiervoor contact opnemen met Monique van Delft E mvdelft@bisdombreda.nl, T 076 5223444.

Opbrengst
De kaarten worden gedrukt in een beperkte oplage. De opbrengst van de kaarten komt ten goede aan de fondsen van het bisdom Breda. Hieruit worden projecten gefinancierd ten behoeve van parochies in het bisdom.