Eén jaar fonds Geloof en jongeren

19 september 2008

Een jaar geleden werd het diocesane fonds Geloof en jongeren opgericht. Bisschop Van den Hende heeft mensen die in de afgelopen periode een bijdrage hebben gegeven aan het fonds Geloof en jongeren bedankt met een persoonlijke brief.

(After)summerschool
In 2007 ondersteunde het fonds de Summerschool, een aantal speciale dagen van geloofsverdieping en geloofsgesprek voor jongeren in de leeftijd van 17 t/m 30 jaar.
In 2008 wordt opnieuw een Summerschool georganiseerd. Vanwege de Wereldjongerendagen, die in de zomer van 2008 plaatsvonden, vindt de Summerschool in 2008 plaats in het najaar als Aftersummerschool.

WJD-sleutelhangers
Het fonds Geloof en jongeren maakte de WJD-sleutelhangeractie mogelijk. Alle 700 Nederlandse pelgrims in Australië ontvingen van bisschop Van den Hende een sleutelhanger met bijbelteksten rond getuigen van het geloof.
De bisschop van Breda deelde de sleutelhangers uit als integraal onderdeel tijdens de catechese aan de jongeren. Zo kregen de jongeren een tastbare herinnering mee aan de catechese en de oproep getuigen te worden van de gelovige hoop.

Het fonds Geloof en jongeren ondersteunt inhoudelijke activiteiten van het bisdom Breda op het gebied van Kerk en jongeren. Het fonds is een initiatief van bisschop Van den Hende.

Meer informatie over het fonds Geloof en jongeren:
G. de Rooij (econoom)
T 076 5223444
E gdrooij@bisdombreda.nl

U kunt een gift overmaken voor het fonds Geloof en jongeren. Postgiro 10 66 050 of banknummer 65 67 11 248 t.n.v. bisdom Breda. Onder vermelding van ‘fonds Geloof en jongeren’.